środa, 23 lipca 2014

CALABRIA PART I

Wróciłam - wypoczęta, opalona i szczęśliwa. :-)  Pogoda dopisała, poznaliśmy wspaniałych ludzi, wybawiliśmy się, wypływaliśmy w baaaaardzo słonym Morzu Tyrreńskim, rozpieszczaliśmy podniebienia moją ulubioną kuchnią włoską, a jedynym minusem był czas płynący zdecydowanie za szybko. Podsumowując - Kalabria absolutnie nie rozczarowuje. Wręcz przeciwnie, zaczarowuje. :-)



Chcąc przybliżyć Wam ten urzekający zakątek, postanowiłam podać kilka faktów. Zacznę od tego, że jest to najdalej wysunięty na południe region kontynentalny Włoch, który zachwyca pięknymi, piaszczysto-żwirowymi plażami, przejrzystą wodą, widokami zapierającymi dech w piersiach oraz średniowiecznymi miastami otoczonymi górami. Wszystko to sprawia, że Kalabria jest jednym z najpiękniejszych regionów w Europie, jednak pomimo ogromnego potencjału nie została jeszcze opanowana przez masową turystykę. Dlaczego? Dlatego, że mafia zastrasza mieszkańców i nie dopuszcza do siebie zagranicznych inwestorów. Myślę, że jedynym pozytywnym aspektem takiego stanu rzeczy jest to, że to miejsce pozostanie urokliwe i dziewicze.


















Jeżeli zaciekawiła Was moja fotorelacja - zajrzyjcie na stronę ITAKI. :-) Znajdziecie tam
kolejną porcję ciekawostek na temat Kalabrii oraz mnóstwo wakacyjnych ofert!

Miłego dnia. :-*

104 komentarze:

  1. witam
    jakiej marki jest ta biala sukienka na zdjeciu z kapeluszem pozdrawiam Martyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamawiałam ją w tamtym roku na answear.com, jak wrócę do domu to dam Ci znać jakiej jest firmy. :-)

      Usuń
    2. super dziekuje moze jeszcze gdzies ja znajde pozdrawiam martyna

      Usuń
    3. ICHI

      Na metce była też podana strona: www.ichi.biz :-)

      Usuń
  2. Byliście na własną rękę czy z wycieczką?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wycieczka z Itaki. :-)

      Usuń
    2. Objazdowa czy wypoczynek? :)

      Usuń
    3. Czyli nudy ;p

      Usuń
    4. Nie nudziliśmy się. :-)

      Usuń
    5. Bo nie macie zainteresowań, więc nic-nie-robienie was nie nudzi.

      Usuń
    6. Ja przerobiłam wiele różnych opcji wypoczynku- samochodem na kwatery, mieszkanie w przyczepie, wycieczki objazdowe autokarem i samolotem, studencie wypady pociągiem i mieszkanie w hostelu.. itd... A w tym roku wybrałam właśnie wypoczynek we Włoszech (samolotem, all inclusive, wczasy z itaką). Jak jest się zmęczonym po sesji i praktykach w szpitalu, to wizja wygodnego hotelu w europejskim kraju wydaje się wyjątkowo przyjemna. Poza tym można korzystać z wycieczek fakultatywnych i kilka dni zwiedzać, oraz na własną rękę oglądać małe miasteczka dojeżdżając pociągiem czy busem z hotelu. Nuda to siedzenie przed kompem.

      Usuń
    7. oczywiscie, ze wczasy z biurem podrozy to nuda :D

      pakuja ludzi do hotelowego molocha z basenem w jednej z imprezowych miejscowosci nad jakims morzem w poludniowym kraju i proponuja ze trzy wycieczki w najbardziej znane, oblegane przez turystow miejsca - oczywiscie, takie miejsca warto tez zwiedzic, ale najlepiej samodzielnie, a nie z grupa wycieczkowa, gdzie czas zwiedzania jest wyliczony co do minuty - no ale co kto lubi

      ja bylam raz na wyjezdzie zagranicznym z tym biurem, bo bylam zbyt leniwa, zeby zorganizowac cos samodzielnie - i mowie zdecydowane nie wycieczkom z polskimi biurami podrozy na takie typowe wczasy (jest mnostwo biur organizujacych bardziej niekonwencjonalne wyjazdy),

      wycieczka z polskim biurem podrozy to picie alkoholu juz samolocie czarterowym, nieustanne robienie awantur na zasadzie "jestem z Polski, mnie sie nalezy", picie alkoholu na kazdej wycieczce fakultatywnej w autokarze - nie mowie o winie do obiadu przeciez), spoznianie sie, czekanie i oczywiscie - niesmiertelne skarpety i sandaly, panienki, ktore na poludniu Europy walcza z systemem i nie beda uzywac kremow z filtrem, fotografowanie jedzenia w hotelu przy kazdym posilku i ta charakterystyczna "swiatowosc" - "jak bylem rok temu w hiszpanii na wczasach to bylo tak i tak"


      dziekuje, wycieczka z biurem podrozy typu "basen, morze, dyskoteka" to dla mnie nuda i zenada ;)

      Usuń
    8. "wycieczka z polskim biurem podrozy to picie alkoholu juz samolocie czarterowym, nieustanne robienie awantur na zasadzie "jestem z Polski, mnie sie nalezy", picie alkoholu na kazdej wycieczce fakultatywnej w autokarze - nie mowie o winie do obiadu przeciez), spoznianie sie, czekanie i oczywiscie - niesmiertelne skarpety i sandaly, panienki, ktore na poludniu Europy walcza z systemem i nie beda uzywac kremow z filtrem, fotografowanie jedzenia w hotelu przy kazdym posilku i ta charakterystyczna "swiatowosc" - "jak bylem rok temu w hiszpanii na wczasach to bylo tak i tak" " to ja nie wiem na jakich wycieczkach bylas, ale albo koloryzujesz albo bylo to 10 lat temu :D

      Nuda i zenad to twoj komentarz, jedz na biwak pod namiot ale bedzie sie dzialo!! :D

      Usuń
    9. A kogo to obchodzi??

      Usuń
    10. Jak się jedzie na najtańszy wyjazd do Egiptu, to jest dokładnie tak, jak piszesz. Ale wyjazd chociażby do Meksyku z polskiego biura podróży, to zupełnie co innego. Wyjazdy są świetnie przygotowane i bezpieczne, można wszystko zwiedzić i jest wolny czas na zakupy, jedzenie itp. Nigdy się nie spotkałam z pijaństwem i chamstwem, grupy są kulturalne i zdyscyplinowane. Poza tym, żeby samemu zwiedzać Amerykę Płd, Azję trzeba dobrze się przygotować, znać język i mieć trochę odwagi. Nie każdy ma na to czas i ochotę. Jak dla mnie twój komentarz oznacza, że niekoniecznie dużo podróżujesz, albo preferujesz tylko wyjazdy do dżungli z Pawlikowską;))

      Usuń
    11. Ja byłam na wycieczce w Meksyku i było i chamstwo i pijaństwo...... Żeby zwiedzić samodzielnie Azję i Amerykę płd faktycznie trzba mieć przygotowanie i odwagę, ale żeby zwidzić Kalbrię to już nie koniecznie....Wystaczy chcieć.

      Usuń
    12. Przygotuj taki wpis o sobie http://venilakostis.com/20-przypadkowych-faktow-o-mnie/#more-2604 myślę, że sie wszystkim spodoba :)

      Usuń
    13. Anonimowylipca 24, 2014 kocham te polskie wpisy. Polaczki cebulaczki nigdzie nie latajom a wiedzom najlepiej :P Ogarnijcie się. Owszem zdażają się ludzie, którzy napiją się trochę, bo lot ich zwyczajnie stresuje, ale NIGDY nie widziałam nikogo pijanego i jakoś afer o pijanych Polakach też nigdy nie ma, ale oczywiście lepiej powiedzieć, ze Polacy to gbury, które robią siarę jak tylko wykupią sobie wycieczkę. Poza tym nie wszyscy lubią zwiedzać na własną rękę, niektórzy wolą poczucie bezpieczeństwa, które zapewnia im biuro podróży. Dlaczego ich winić? Nie rozumiem.
      m

      Usuń
    14. Po co ciągnąć tę bezsensowną dyskusję? Ludzie chcą wypoczynku, to jeżdżą na wypoczynek i czytają pod palemką książkę. Nie każdy musi być niesamowicie oryginalną osobowością.

      Usuń
  3. Narobiłaś mi Aniu ochoty na Kalabrię :) Od dwóch miesięcy warz z chłopakiem zastanawiamy się gdzie skoczyć w połowie września. Nie ukrywam, że Włochy w moich planach pojawiają się najczęściej, nie tylko z powodu jedzenia... ;)
    Zdjęcia prześliczne i przepiękni Wy dwoje na ostatniej fotografii!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziewczyny, przez przypadek usunęłam Wasze komentarze. Zaznaczyłam wszystkie i zamiast 'Opublikuj' kliknęłam 'Usuń'. Przepraszam. :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pisalam, ze piekne jest to ostatnie zdjecie!! :)))))

      Usuń
  5. Staram się odwiedzać Włochy jak najczęściej, to mój ulubiony kraj, jednak w Kalabrii jeszcze nie byłam. Teraz będę musiała rozważyć ten zakątek, może akurat na wrzesień :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Braliscie all inclusive czy jak?

    OdpowiedzUsuń
  7. <3<3<3 piekne zdjecia, piekna ty!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaka to dokładnie miejscowość? Aż mi narobiłaś ochoty na przyszłe wakacje :-) Przepiękne miejsce !
    Pozdrawiam

    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta ze zdjęć to Pizzo - słynie z lodów Tartufo. :-)

      Usuń
  9. Przepiekne zdkecia

    OdpowiedzUsuń
  10. Aniu, byliście tylko we dwoje? Udało się wam spotkać Polaków? :)

    Kaśka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wybraliśmy się sami, ale na miejscu poznaliśmy dwie pary w mniej więcej naszym wieku i świetnie się razem bawiliśmy. :-)

      Usuń
  11. Aniu, skąd ta tunika/sukienka w paski ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z SheInside: http://www.sheinside.com/White-Black-Striped-Loose-T-Shirt-p-158376-cat-1738.html :-)

      Usuń
  12. Oj, każdemu się moze zdazyc;) napisze wiec jeszcze raz:P ze fajnie jakbys w part 2 pokazała więcej zdj na których jesteś, chętnie zobaczę jakie ciuszki wybralas:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wyrozumiałość. :-)
      Dobrze, na pewno będą takie zdjęcia. :-)

      Usuń
  13. Piękna Kalabria, ale Naaaajpiękniejsza Ty! :-*

    P.S Kiedy odbywasz praktyki w szpitalu? One trwają, np: miesiąc czy parę tygodni?

    Iga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sierpniu: 2 tygodnie w Pogotowiu Ratunkowym i 2 tygodnie na Chirurgii. ;-)

      Usuń
    2. To ciekawe co tam będziesz robić... Ja wczoraj byłam na pobraniu krwi i pielęgniarka pyta się mnie czy może mi ją pobrać student medycyny, no ja się zgodziłam, ale od kiedy to studenci mogą robić takie rzeczy? :-P

      Usuń
    3. Wybacz, ale pobranie krwi to najlatwiejszy zabieg jaki wykonują studenci medycyny. Poza tym chyba od tego są praktyki, zeby sie tego nauczyc i opanować na tyle, pod okiem fachowca, aby potem nie zrobic nikomu krzywdy, gdy trzeba będzie zrobic to juz samemu.

      Usuń
  14. Napiszę raz jeszcze ;) ja na następne wakacje polecam Ci Aniu Zakynthos! Byłam i bardziej zapierających dech w piersiach krajobrazów nigdy nie widziałam. Ale u Was też było ślicznie ;) z jakiego miasta wylatywaliście i jakie plany na dalszą część wakacji?

    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, na pewno wezmę Twoją radę pod uwagę. :-)
      Z Warszawy. Planujemy Lizbonę na 3-4 dni (,ale póki co nie możemy się zgrać z terminem ze znajomymi) i jak zwykle mazury. :-)

      Usuń
    2. Też byłam na Zakyntohs w tym roku i tego się nie da opisać! Zadne fotografie nie oddają piękna tej wyspy! Polecam każdemu;)

      Usuń
  15. Wspaniałe zdjęcia!!!! Widać, że cudowne wakacje:) Aniu, czy przed wyjazdem farbowałaś włosy na ciemniejszy kolor?:)

    OdpowiedzUsuń
  16. a ta ostatnia sukienka skad? bardzo ladnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. SheInside, ale baaardzo stara. :-)

      Usuń
  17. Jak się nazywa ta jaszczurka? :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam Was razem Robaczki! <3

    OdpowiedzUsuń
  19. piękne widoki, piękna Ty :)
    pozdrawiam i czekam na part II
    Olexx

    OdpowiedzUsuń
  20. a ta spódniczka/sukienka w paski............skąd?
    wakacje -widać udane.Sara

    OdpowiedzUsuń
  21. Ślicznie! :) A napisz proszę do jakiej miejscowości jeździcie zwykle na Mazury? Bo widziałam kiedyś zdjęcia na blogu i pięknie tam! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne zdjęcia - widzę, że Kalabria to bardzo urokliwe miejsce. :) Cieszę się, że wyjazd Wam się udał.
    Ja jestem na etapie poszukiwań - ofert jest tyle, że ciężko się zdecydować.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Karola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też miałam ogromny dylemat! :-)

      Usuń
  23. Piękne zdjęcia i choć nie jestem miłośniczką plażowania, to aż się rozmarzyłam. Aniu wyglądasz prześlicznie i bardzo kobieco, a to Wasze zdjęcie z zachodzącym słońcem w tle, jest naprawdę zachwycające. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Aniu... Kiedyś Cię (konstruktywnie) skrytykowałam odnośnie tego, że brakuje mi bardzo Twoich spontanicznych postów. Ostatnio było coraz coraz coraz lepiej i teraz jestem zachwycona :-). Dzisiejszy post urzekł mnie w 100% :-). Takiej Ani chcę więcej! Jedyne co - chciałabym więcej Twoich zdjęć zobaczyć, bo taka jesteś fajna Anka! :-)
    Cieszę się,że udanie spędziłaś wakacje z Twoim Krzysiem - urocza z Was para :-).
    Ja niedawno wróciłam z Zakynthos! <3 POLECAM WAM NA PRZYSZŁY ROK!
    Buziak! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach! :-) Bardzo się cieszę, że jesteś zadowolona! :-)
      Buziaki! :-*

      Usuń
  25. All the best for you. I like your website, a lot top quality material on it!
    All the very best.

    Feel free to visit my web-site internet marketing nürnberg
    ()

    OdpowiedzUsuń
  26. Droga Aniu, mam nadzieję, że w części II będzie więcej Twojej buźki, stylizacji itd. dlatego, że Twoje letnie posty są moimi ulubionymi!!
    pamiętam Cię z dawnych lat i muszę przyznać, że wyglądasz teraz jeszcze ładniej(dłuższe włosy i szczuplejsza) taka delikatna!:-) ideał?

    Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie ideał, ale dziękuję bardzo za miły komentarz! :-)
      Pozdrawiam serdecznie. :-*

      Usuń
  27. jakie cudowne miesjce !
    http://martienna.blogspot.com/2014/07/jezioro-biae.html

    OdpowiedzUsuń
  28. Przepiekne zdjecia, ktore wprowadzily mnie w mily nastroj z rana! Uwilbiam wakacyjne posty a Ty wspaniale uwiecznilas piekno tego wloskiego miejsca. Czekam na czesc druga i zycze milego powrotu do codziennych obowiazkow:)))

    OdpowiedzUsuń
  29. przepiękne zdjęcia....czuć klimat lata :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękne zdjęcia, w ogóle piękne miejsce. Jak całe Włochy. :)
    Aniu, skąd ten kapelusz na zdjęciu na plaży?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamawiałam na allegro. Kosztował grosze. :-)

      Usuń
  31. To zdjęcie, gdzie nurkujesz jest bomba.

    OdpowiedzUsuń
  32. Widoki super! Widać ze fajne wakacje:))

    OdpowiedzUsuń
  33. Zapraszamy do dodania bloga w serwisie zBLOGowani! Mamy już ponad 2200 blogów z 22 kategorii.
    Należy założyć konto jako bloger i w 2 krokach dodać bloga do serwisu. Nasz robot sam pobiera aktualne wpisy i prezentuje je tysiącom użytkowników którzy codziennie korzystają ze zBLOGowanych. Dla blogera to korzyść w postaci nowych czytelników i większego ruchu na blogu. Zapraszamy!

    OdpowiedzUsuń
  34. Ostatnie zdjęcie takie romantico <3 z niecierpliwoscia czekam na part II

    OdpowiedzUsuń
  35. Podwodne zdjęcie jest absolutnie niesamowite!
    Przepiękna ta Calabria, przeszczęśliwie spędza się wakacje w takich miejscach, które urzekają i potem sprawiają, że nie wyobrażamy sobie nie powrócić tam. Wyglądasz na szczęśliwą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :-) :-) Pozdrawiam serdecznie! :-)

      Usuń
  36. Jesteś piękna, bardzo subtelna i kobieca :) Mogłabyś napisać czy dbasz w jakiś sposób o figure, uprawiasz jakis sport, albo jak sie odżywiasz?? chyba nigdy nie robiłas postu na ten temat, a to teraz bardzo na czasie:) Masz idealna figure wiec pewnie wiele dziewczyn jest ciekawych. Pozdrawiam Cie serdecznie i zycze udanej dalszej czesci wakacji :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tez jestem ciekawa jak dbasz o figure jestes taka drobniutka ,eteryczna

      Usuń
    2. Schudłam troszeczkę na I roku studiów. Bez diety, bez ćwiczeń. Myślę, że stres zrobił swoje..;-) Jem normalnie, bez wyrzeczeń. Jeżeli chodzi o sport - lubię pływać i grać w tenisa, czasami biegam, ale niestety brak systematyczności. ;-)

      Usuń
  37. Hej Aniu! :) Czytam Twojego bloga i zastanawiam się jak to robisz, że jesteś taka zorganizowana, że na wszystko znajdujesz czas. Planujesz swój dzień z wyprzedzeniem, czy po prostu taka jesteś? Zawsze taka byłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubię gdy coś mnie zaskakuje lub o czymś zapominam. Dlatego to co ważne - zapisuję w kalendarzu. :-) Tutaj padło kilka słów na ten temat: http://annaaaanna.blogspot.com/2014/05/sekrety-piekna-z-colgate.html :-)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń
  38. Czemu nigdzie nie wyjezdzasz z rodzicami? wyjezdzaja sami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sami lub w swoim gronie znajomych. :-) Staramy się nie zostawiać pustego domu na dłużej, więc gdy wyjeżdżają - ja zostaję. ;-)

      Usuń
  39. jak Ty robisz tego koka ,pokarzesz nam wkońcu :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Aneczko, czy to nie hotelik OROVACANZE czasami??? :-)
    Aż chce się wrócić do Włoch!!! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odpowiedź! :*
      I wszystkiego pięknego z okazji imienin dla mojej najukochańszej blogerki :-))))

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo. :-))

      Usuń
    3. to ten? http://www.itaka.pl/wczasy/wlochy/kalabria/hotel-orovacanze-club-porto-ada,SUFPADA.html?ofr_id=fef6e3c22e30bfa6713654044d2f80b0f334ca992387b779a53f027e50ab5488&adults=2

      Usuń
  41. kiedy mozemy spodziewac sie drugiej czesci zdjec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu wszystkiego najlepszego, mialy pojawiac sie czesciej posty, moze jednak dzisiaj dasz sie namowic na nowy post:->

      Usuń
  42. Mam tylko jedno "ale" do Ciebie Aniu. Zbyt rzadko dodajesz posty!;) Aja czekam na każdy z niecierpliwością . Uwielbiam twoj blog;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia. :-)