czwartek, 20 czerwca 2013

IT CAN BE BRIGHTER!

W dzisiejszym poście mniej o modzie, więcej o urodzie, a dokładniej o przebarwieniach, z którymi ma problemy co druga kobieta. Zmiany barwnikowe mogą występować w postaci drobnych, delikatnych plamek takich jak piegi i dodawać uroku, lub tworzyć brunatne ogniska (lub plamy) obejmujące rozległe powierzchnie skóry. Większość zmian barwnikowych lokalizuje się w miejscu najbardziej widocznym, czyli na twarzy, co powoduje ogromny stres i dyskomfort stając się nie tylko problemem kosmetycznym, ale także psychologicznym. Muszę przyznać, że sama jestem posiadaczką 'sezonowych' piegów, które jesienią i zimą bledną, by znów pojawić się latem. Jeżeli jesteście w podobnej sytuacji - pamiętajcie, że w naszym przypadku słońce jest szczególnie niebezpieczne, ponieważ pod jego wpływem drobne kropki mogą zlewać się w ciemne, mało estetyczne plamy. Wszystkich zainteresowanych tematem dzisiejszej notki - zapraszam na krótki, ale treściwy wywiad z dermatologiem marki Eucerin.


- Dlaczego tak trudno kontrolować powstawanie przebarwień?
Zwiększona produkcja melatoniny występuję nawet w odpowiedzi na światło UV o niskim natężeniu. Osoby, które mają skłonność do przebarwień powinny stosować kremy z filtrem UVA/UVB przez 365 dni w roku, a nie tylko w te dni kiedy świeci słońce. Wymaga to jednak dużego zdyscyplinowania i starannego nakładania produktu z filtrem. Problemem jest to, że większość produków pielęgnacyjnych zawiea zbyt niską ochronę SPF lub nie zawiera jej wcale.

- Czy to prawda, że przebarwienia są spowodowane głównie przez promienie UVB, na które jesteśmy narażeni w okresie letnim?
Z założenia tak, ale promieniowanie UVA ma także wpływ na powstawanie przebarwień.
Z promieniowaniem UVA mamy do czynienia przez cały rok. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy ze szkodliwości słońca. Nawet gdy nie czujemy jego ciepła jesienią czy zimą, to nadal może ono aktywować produkcję melaniny.

- Co mogę robić, aby zmniejszyć ryzyko pojawienia się przebarwień?
Unikaj nadmiernej ekspozycji na promienie UV. Pamiętaj, że promienie UVA występują przez cały rok. Stosuj kremy z filtrami ochronnymi. Unikaj solarium, uważnie czytaj etykiety stosowanych kosmetyków. Niektóre z nich mogą zawierać dziurawiec i wykazywać działanie fotouczulające.  

- Czy to prawda, że przygotowane w domu maseczki mogą pomóc zwalczyć drobne niedoskonałości skóry?
Na drobne przebarwienia można zastosować maseczki owocowe, które odżywiają i pielęgnują cerę, dzięki temu wpływają pozytywnie na poprawę jej kolorytu. Możesz też zastosować kremy o działaniu rozjaśniającym jak na przykład Even Brighter marki Eucerin.  

- Co jest takiego wyjątkowego w linii EVEN BRIGHTER?
EVEN BRIGHTER to linia produktów do codziennej pielęgnacji skóry. Produkty mają za zadanie nie tylko zmniejszać przebarwienia, ale także wspierać procesy naprawcze skóry i chronić ją przed promieniowaniem UV, żeby zapobiegać powstawaniu nowych przebarwień. Dzięki wysokiej ochronie przeciwsłonecznej SPF 30 nie ma potrzeby stosowania dodatkowego zabezpieczenia przed promieniowaniem.

Jeżeli jesteście zainteresowane produktami Eucerin z serii EVEN BRIGHTER, odsyłam Was TUTAJ i jednocześnie zachęcam do ostatniej części dzisiejszej notki, czyli FAKTY I MITY na temat przebarwień. 

FAKTY:
- Najczęściej spotykane przebarwienia to piegi, ostuda, plamy wątrobowe starcze czy przebarwienia pozapalne np. potrądzikowe, przebarwienia po-słoneczne.
- Opalanie to najczęstsza przyczyna powstawania przebarwień, dlatego przed wyjściem z domu należy aplikować odpowiedni kosmetyk z filtrem przeciwsłonecznym.
- Stosowanie niewłaściwych kosmetyków oraz podrażnienia twarzy mogą być powodem przebarwień.
- Kobiety o ciemnej karnacji mają większą skłonność do przebarwień intensywniejszych i trudniej ustępujących.
- Jeżeli chcemy zmniejszyć przebarwienia należy regularnie stosować kremy o specjalnie opracowanej formule. Tak jak np. Linia Even Brighter marki Eucerin.
- Zabiegi dermatologiczne: peelingi chemiczne oraz zabiegi laserowe skutecznie usuwają przebarwienia, ale są również drogie i stosunkowo inwazyjne.
B-Resorcinol, główny składnik aktywny linii Eucerin EVEN BRIGHTER, jest wysoce skuteczny w zmniejszaniu produkcji melaniny i nie powoduje podrażnień skóry. 


Badania kliniczne udowodniły, że linia EVEN BRIGHTER zmniejsza widoczność przebarwień nadając skórze wyraźnie jaśmniejszy koloryt w ciągu 12 tygodni. Przy regularnym stosowaniu można uzyskać jeszcze lepsze wyniki. 

MITY:
- problem przebarwień nie dotyczy osób w młodym wieku i o jasnej karnacji.

Na dziś to już wszystko. Mam nadzieję, że przybliżyłam Wam problem przebarwień oraz sposób w jaki należy z nim walczyć. Zachęcam do dbania o skórę, zapewniając jej odpowiednią ochronę oraz używając dobrych i sprawdzonych kosmetyków. Pamiętajcie również, że konieczny jest kontakt z dermatologiem, jeżeli zauważycie nowe zmiany barwnikowe, istniejące zmieniły wygląd lub różnią się od pozostałych.  

Do `zobaczenia` w kolejnym poście! :-))

24 komentarze:

  1. Ja się mecze z przebarwieniami już od dobrych paru lat...na wlasne życzenie bo przez wiele sozonów bylam milosniczką solarium i zbyt nachalnej opalenizny:/// Teraz ponosze tego konsekwencje. Moja twarz wygląda strasznie staro, nie pomagają maseczki domowej roboty itp. Wypróbuję tych kremów...moze pomoga chociaż już stracilam jaką kolwiek nadzieję...;/
    Przestrzegam was dziewczyny UNIKAJCIE SOLARIUM i uzywajcie kremow z filtrem!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam dużo przebarwień na ramionach dlatego, że nie stosowałam żadnych kremów będąc młodsza.Teraz używam kremów z filtrem, ale szczerze mówiąc przebarwienia nigdy mi nie przeszkadzały i nie czuję jakieś potrzeby zlikwidowania ich.

    OdpowiedzUsuń
  3. Coraz częściej na Twoim blogu widzę reklamy... Rozumiem, że przynoszą one Tobie jakieś materialne korzyści, ale czytelnicy zaglądają na Twego bloga także (a może przede wszystkim) dla Twoich stylizacji. A tych niestety coraz mniej...
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale nie jest to reklama pasty do butow czy odświeżaczy powietrza tylko post dotyczace powaznego problemu i moim zdaniem takich postów uświadamiających powinno byc coraz więcej.

      Od siebie dodam, ze moja Mama 2 lata temu umarła na czerniaka...własnie przez zaniedbanie plam na ciele:(((( a czasu nie cofniesz

      Usuń
    2. Mnie się wydaje, że ten krem dobrze mieści się w konwencji bloga, pasuje do sezonu letniego i przy okazji do zainteresowań samej autorki. Ja sama mam za sobą kurs z dermatologii i uważam, że dyskusja mogłaby tutaj mieć bardzo ciekawy charakter i być może będę miała szansę w niej uczestniczyć.

      Pewna znana blogerka dla kilku tysięcy złotych zareklamuje środki do czyszczenia toalet. To należy poddawać krytyce. Blogerka na lekarskim, która prezentuje jeden z kremów, mnie osobiście w ogóle nie uderza.

      Wiele kremów ma podobny skład niezależnie od ceny.

      Hanka

      Usuń
  4. Ciekawy post! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A kiedy post z pielęgnacją cery?

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu, a czy Tobie po lecie całkowicie znikają piegi z twarzy? Jakich filtrów używasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie między innymi z Eucerin :D

      Usuń
  7. Ja przez cały czas borykam się z przebarwieniami na twarzy :((

    OdpowiedzUsuń
  8. ja mam małe piegi na nosie i po oczami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Masakra ja mam piegi na CALYM CIELE brzydze sie ich normalnie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy te kremy działają także na przebarwienia potrądzikowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak:

      "Wpływ słońca, zmiany hormonalne, stany zapalne skóry i zmiany potrądzikowe mogą prowadzić do powstawania przebarwień. W badaniach klinicznych udowodniono, że nasza linia EVEN BRIGHTER zmniejsza widoczność przebarwień, aby nadać Twojej skórze wyraźnie jaśniejszy koloryt w ciągu 12 tygodni. Przy regularnym stosowaniu można uzyskać jeszcze lepsze wyniki."

      :-)

      Usuń
    2. Przepraszam, umknęło mi :)

      Usuń
  11. Czy ktoś stosował jakieś dobre kremy na przebarwienia? Ja zainwestowałam w dobry filtr na lato, ale na jesień chciałam spróbować zwalczyć moje liczne piegi.
    Kaja

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja używam na co dzień świetnego lekkiego kremu nawilżającego ERIS z serii LIRENE Design Your Style z filtrem 15. Niestety przy obecnym słońcu stał się trochę za słaby. Ogólnie polecam, ale raczej wiosną i jesienią, na lato trzeba kupić inny, z wyższym filtrem. No i przyznam się, że w listopadzie i grudniu nie smaruję się kremem z filtrami. Po prostu wtedy nie ma słońca na tyle ostrego, by miało wpływ na moją cerę. Gdy robi się zimno piegi same mi się chowają, tzn. bledną i zanikają. Wracają w styczniu lub lutym, gdy pojawia się ostrzejsze słońce... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Po prostu wtedy nie ma słońca na tyle ostrego, by miało wpływ na moją cerę". Promieniowanie UVA, które w ogromnym stopniu przyczynia się do szybszego starzenia się skóry, występuje przez cały rok. Niestety więc mylisz się pisząc, że zimowe słońce nie ma wpływu na twoją cerę. Ma i to duży. Ale przekonasz się o tym dopiero za jakiś czas.

      Usuń
  13. Też mam piegi, które strasznie mnie denerwują i ich nie lubię. -,-

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie marudźcie że reklama bo eucerin naprawdę jest super, poza tym w wielu aptekach dają próbki więc warto spytać przy okazji.

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja mama ma tysiące piegów, ale nie wyobrażam sobie jej bez nich ;)

    http://valentinemarierose.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej:) mam pytanie: jakich kosmetyków ochronnych używasz podczas opalania się? z jakiej firmy? nie chodzi mi tylko o twarz, lecz o całe ciało:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Widziałam reklamy kremu na przystankach autobusowych, ciekawa propozycji - nigdy nie miałam tego problemu, ale w ciąży (jeszcze 1 miesiąc mi został, uff) zrobiła mi się ostuda na czole, więc na jesieni na pewno będę poszukiwać kuracji usuwającej przebarwienia i zacznę jak najmniej inwazyjnie, bo od kremów.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia. :-)