piątek, 10 maja 2013

ALL YOU NEED IS...WATER!

Jakiś czas temu zostałam zaproszona do wzięcia udziału w programie Dobrowianki - LEKKO KAŻDEGO DNIA, którym głównym celem jest oczyszczenie organizmu. Ci, którzy śledzą moją stronę na facebook'u wiedzą, że dodatkowo w program zaangażowałam 5 najbardziej aktywnych Czytelniczek. Dziewczyny otrzymają zapas wody na 2 tygodnie, a po zakończeniu akcji wypełnią ankietę, w której podzielą się z nami spostrzeżeniami oraz efektem końcowym. Oczywiście mój post podsumowujący również się pojawi. :-)

W związku z wyżej wspomnianym programem odbyły się warsztaty, które miały za zadanie przybliżyć Blogerkom przebieg oczyszczania organizmu oraz poinformować jak ważne w życiu człowieka jest regularne picie wody. Spotkanie prowadziły specjalistki od żywienia, dietetyk oraz predstawicielka Dobrowianki. :-) Poniżej `fotorelacja w pigułce` oraz parę słów o tym jaką rolę pełni woda w organizmie.

Woda - podobnie jak powietrze, jest niezbędna do życia. Stanowi 70% naszego organizmu, więc aby zachować zdrowie i sprawność fizyczną, jak i psychiczną, należy zadbać o zrównoważony bilans wodny. 
Najważniejsze informacje o wodzie:
- mózg w 80% składa się z wody, a jej niedobór bardzo go osłabia, czyli tym samym osłabia nasze umiejętności mentalne i umysłowe.
- woda odgrywa ważną rolę w wielu elementach organizmu człowieka - zarówno w budowie, jak i procesach biochemicznych.
- to co pijemy wpływa na `jakość` naszego organizmu - wydajność, stan skóry, włosów, paznokci.
- jest wręcz niezbędna do usuwania szkodliwych produktów przemiany materii.
Ciekawostki:
- człowiek odczuwa pragnienie, gdy straci chociaż 1% z całkowitej ilości wody, jaką posiada w ciele.
- waga, którą gubimy po ćwiczeniach jest wagą wody, a nie tkanki tłuszczowej.
- każdego dnia tylko z wydychanym powietrzem tracimy od 400 do 500 ml wody, a w trakcie upałów nawet więcej.
- człowiek może żyć bez pożywienia ok. 40 dni, natomiast bez wody zaledwie kilka dni.

32 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Anonimowymaja 10, 2013

      Rzeczywiście, ocenianie wody to wielkie szczęście....

      Usuń
    2. jak dla mnie to tak, osobiście prowadzę zdrowy tryb życia i kilka ciekawostek bym mogła się dowiedzieć na "własnej skórze" :)

      Usuń
    3. Anonimowymaja 11, 2013

      To kup sobie Dobrowiankę i pij, chyba nie potrzebujesz to tego konkursu na blogu?

      Usuń
    4. Anonimowymaja 12, 2013

      Zawsze fajnie dostać coś za darmo, zostać wyróżnionym, itp.

      Usuń
    5. Niestety mogłam wyróżnić tylko pięć Czytelniczek, ale zachęcam wszystkich by pili Dobrowiankę przez te 15 dni razem z nami. :-))

      Usuń
  2. co do ciekawostek.... ;
    2000ml to jest prawie skrajnie maksymalna ilość jaka może być wydalana(!) przez nerki, przepływa przez nie o wiele, wiele więcej wody, tyle, że ulega resorpcji zwrotnej.
    Zakładając, że podczas ćwiczeń odpowiednio nawadniamy się elektrolitami nie powinniśmy tracić na wadze "z wody".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wg opinii naukowej EFSA maksymalna szybkość wydalania moczu przez nerki to 0,7–1,0 l na godzinę. 2 l wody czy płynów w ogóle w ciągu całej doby to zapotrzebowanie, które jest optymalne dla utrzymania nerek w dobrej kondycji.
      Ponieważ odwodnienie jest najczęstszą przyczyną spadku wydajności i wytrzymałości podczas ćwiczeń fizycznych, straty wody muszą być na bieżąco uzupełniane. Jeśli ćwiczymy dłużej niż pół godziny, trzeba pić także podczas treningu. Najlepsza recepta na nawodnienie? Wypijamy szklankę wody 10-15 minut przed rozpoczęciem ćwiczeń oraz:
      ·pijemy w regularnych odstępach czasu około 150 – 350 ml co 15- 20 minut (wg American College of Sports Medicine2000).
      ·wystarczy nam woda niskozmineralizowana, jeśli wykonujemy ćwiczenia o niskiej intensywności trwające do godziny (gimnastyka ogólnorozwojowa, marsz na bieżni, rower stacjonarny)
      ·pijemy napoje z węglowodanami w trakcie bardzo intensywnych ćwiczeń trwających do godziny np. interwały
      ·podczas intensywnych ćwiczeń trwających ponad godzinę zalecane jest spożycie około 30-60 g węglowodanów na godzinę oraz zwiększenie ilości wypijanego płynu.

      Usuń
  3. Anonimowymaja 10, 2013

    Fajna akcja! Piłam kiedyś Dobrowiankę przez 3 tygodnie i nie wiem czy taki miał być jej efekt, ale wciąż latałam do łazienki, częściej niż zazwyczaj. Ciekawa jestem czy to jest właśnie sposób w który ta woda oczyszcza organizm.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytanie co znaczy "latanie wciąż do łazienki"? Aby odpowiednio oczyszczać organizm i zapewnić właściwe funkcjonowanie układu moczowego, zapobiegać infekcjom dróg moczowych (w tym pęcherza), powinniśmy oddać mocz minimum 5-6 razy dziennie. Warto zwracać uwagę na to jak pijemy - powinno się pić regularnie małymi łykami, aby nie wywoływać efektu "przelatywania" wody przez organizm. Jeśli bowiem wypijemy na raz większą ilość wody, organizm może traktować to jako nadmiar i w efekcie powodować częste wizyty w toalecie. Gdy jesteśmy w normalnych warunkach picie regularnie przez cały dzień sprawia, że organizm najbardziej efektywnie wykorzystuje wody. :-)

      Usuń
  4. Anonimowymaja 10, 2013

    Nie lubię Dobrowianki:( Ma taki dziwny smak. Jakiś taki strasznie metaliczny. Bleee!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wreszcie ktoś się zabrał za uświadamianie społeczeństwa ;-))

    OdpowiedzUsuń
  6. ;) No cóż wcześniej pojawiło sie u Anwen , więc mnie nie zaskoczyło cóż to takiego wymyśliłam dla swoich fanek , ale i tak myśle że sprawiłaś im ogromną przyjemność !

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciągle staram się przekonać do picia większych ilości wody... niestety mi to nie wychodzi. Wasza akcja jest dla mnie większą motywacja, dlatego pędzę do sklepu po zapasy wody!

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniu, a Ty byłaś na tej konferencji? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowymaja 10, 2013

    Bardzo ciekawy post! Czekamy na relację z testów :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Podobaja mi sie takie posty ktore uswiadamiaja cos ludziom :) Czekam na post z podsumowaniem!

    OdpowiedzUsuń
  11. Najbardziej motywuje mnie pierwsze zdjęcie:) Woda jest moim ulubionym 'napojem':)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wcześniej piłam tylko słodkie napoje i herbaty. Dziś piję tylko wodę i rano lub wieczorem( jeszcze zależy od pogody) herbatę. Widzę dużą zmianę nie tylko w wyglądzie skóry, ale także w moim samopoczuciu i siłach witalnych. Jeśli ktoś nie może się przełamać tak jak ja to miałam warto mieć jakąś motywacje lub cel do którego dążymy. Życzę miłego doświadczenia w piciu wody :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowymaja 11, 2013

      To prawda. Mi dawniej woda mineralna... nie smakowała. Po prostu. A teraz ją uwielbiam, jestem zdziwiona, o ile lepiej funkcjonuje mój układ pokarmowy. Może zalecanych dwóch litrów dziennie nadal nie pijam, ale litr wody + kilka kubków zielonej herbaty dziennie i tak robi swoje :)

      Dobrowianka ma dobry smak, jeszcze lubię Żywiec Zdrój :) Smakują podobnie, ale ta pierwsza ma o wiele lepszą cenę :)

      Usuń
  13. uwielbiam tą wodę :) Blog ciekawy więc będę szperać tu częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy artykuł i naprawdę fajna akcja!
    Z chęcią poddam się w całości.....a pić kazdy z nas powinien dużo bo zawsze nasz organizm na tym bardzo korzysta jak widać.....Już się nie mogę doczekać dosłownie:)Jestem pewna,ze zauważę zmiany na lepsze...nie miałam po prostu nigdy okazji aby pić aż tyle wody a teraz będę mogła i super!:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowymaja 12, 2013

    Aniu a kiedy zobaczymy stylizacje albo mix zdjec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowymaja 12, 2013

      też bym chciała zobaczyć dzisiaj jakąś stylizację:D

      Usuń
  16. Anonimowymaja 12, 2013

    Aniu, a może post "15 Facts about me"? Myślę, że wiele Twoich czytelniczek chętnie dowiedziałoby się czegoś więcej o Tobie, a Ty zdradziłabyś jedynie to co uważasz za stosowne.

    OdpowiedzUsuń
  17. Anonimowymaja 13, 2013

    Aniu, lubisz Dobrowiankę? Polecasz?

    OdpowiedzUsuń
  18. Kochani-moja woda wczoraj przyszła:)Od dziś zaczynam picie i obserwacje!
    Wczoraj mnie nie było bo w kazdy wtorek mam wyjazd i wiedziałam,ze kurier akurat w ten dzień na pewno się zjawi i wiecie co?Dobrze! Bo dzięki temu zadzwonił do mnie i zaniósł wodę do moich rodziców bo adres był totalnie pomylony...mieszkam w bloku 4/10 a na adresie było 10/11 w życiu by po adresie nie znalazł mojego bloku a tak wszystko w sumie fajnie się złożyło.....Aniu-czy mam pisać tutaj jakies swoje obserwacje czy na fejsie?No i ja mam troszkę problem z blogami bo czsami nie wiem gdzie się pisze komentarze-weszłam tutaj z linka,który był na fejsie przy poście o Dobrowiance....mam nadzieję,ze zawsze będziesz dawała linka do swoich najnowszych postów na blogu-w ten sposób mi to wszystko ułatwisz:) Tak więc dzień 1-szy picia Dobrowianki zaczęty:)Mam nadzieję,ze przy tym nieźle poćwiczę i będą jakieś fajne efekty;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia. :-)